Wednesday, May 6, 2009

Lagi mengenai jalan

Sememangnya jalan yang menghubungkan antara Tandek - Longob telah menarik perhatian sejak akhir-akhir ini. Ada juga rasa sedih-gembira bercampur-baur. Betapa tidak, jalan yang sudah sekian lama diperjuangkan untuk dinaik taraf kepada jalan ' beraspal ' telah pun menjadi kenyataan tetapi masih ada cakap-cakap yang kurang enak didengar... moga semuanya akan dapat diselesaikan dengan baik, penuh hikmah dan kebijaksanaan.

Dalam pada itu, ketika menikmati kemudahan jalan ini berhati-hatilah sebab ada juga beberapa insiden kemalangan yang berlaku. Bersama kita menjadi pengguna yang bertanggungjawab.

Satu lagi jalan yang amat penting diutarakan adalah jalan Kota Belud-Kota Marudu. Kalau tak silap jalan tersebut juga telah disebut dalam belanjawaan sebelum ini tetapi sehingga kini belum ada tanda-tanda perlaksanaannya akan bermula. Kerosakan dan tebing jalan yang runtuh menandakan jalan tersebut perlu diberi perhatian yang sewajarnya.

Seperti kebanyakan jalan lain, moga kedua-dua jalan perhubungan ini pemangkin mengeratkan hubungan keakraban merentasi sempadan, pencetus pertumbuhan ekonomi, saluran memperkasakan pembangunan minda dan sikap dan selebihnya.. inilah suara rakyat yang harus didahulukan...

1 comment: